Informacje liczbowe dotyczące Dolnośląskiego Festiwalu Nauki:
27. edycja Dolnośląskiego Festiwalu Nauki 2024
Ze względu na zagrożenie powodziowe we Wrocławiu oraz dewastacyjną falę powodziową w wielu miastach Dolnego Śląska, odwołane lub przesunięte zostały liczne wydarzenia, co miało ogromny wpływ na różnicę między zaplanowanymi a zrealizowanymi zajęciami oraz ogólną frekwencję wśród uczestników.
Miasteczko Naukowe:
• Liczba wydarzeń: 38.
• Frekwencja: około 2500 uczestników.
Edycja Wrocławska:
• Liczba wydarzeń: 455 (wraz z Miasteczkiem).
• Frekwencja: 25,536 uczestników (wraz z Miasteczkiem).
• Ankiety: 57% ankietowanych uczestników zadeklarowało poszerzenie wiedzy, a 42% planuje udział w przyszłych edycjach.
• W wydarzeniach brało udział 11 wrocławskich uczelni publicznych i 2 Instytuty PAN oraz 4 instytucje kulturalno-oświatowe i technologiczne (Muzeum Miejskie Wrocławia, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Polski Ośrodek Rozwoju Technologii).
Edycja Regionalna:
• Łączna liczba wydarzeń: 481.
• Łączna frekwencja: 27,097 uczestników.
Łączne statystyki XXVII DFN:
• Liczba wydarzeń: 936 (Wrocław: 455, region: 481).
• Łączna frekwencja: 52,633 uczestników (Wrocław: 25,536, region: 27,097).
Wyniki ewaluacji z przeprowadzonej ankiety:
W ankiecie przeprowadzonej w postaci formularza online oraz papierowej „wydzieranki” wzięło udział 585 osób. Prawie 30% respondentów ankiety internetowej stanowiły dzieci do 13 roku życia, młodzież do 18 roku życia była najliczniej reprezentowaną grupą (ponad 40%), natomiast osoby dorosłe tworzyły prawie 32% ankietowanych.
Wśród ankietowanych 236 osób (40,4%) brało udział w Miasteczku Naukowym, 108 osób (18,5%) w Edycji Wrocławskiej, 249 (42,6%) w Edycji Regionalnej. Osiem osób z powyższych brało udział w więcej niż jednej z powyższych edycji.
Wśród 585 ankietowanych zdecydowana większość (40,3%) mieszka we Wrocławiu, następnym najbardziej reprezentowanym miastem był Wałbrzych (20,9%). Inne miasta festiwalowe były reprezentowane mniej więcej po równo.
Najwięcej respondentów (344 osoby, 58,8%) dowiedziało się o DFN ze szkoły, następnie od znajomych
i rodziców (110 osób, 18,8%)oraz z Internetu (55 osób, 9,4%) i z mediów społecznościowych (52 osoby, 8,9%). Wysoki wskaźnik ankietowanych zaznaczających opcje „media społecznościowe” oraz „internet” (łącznie 107 osób, 18,3%) stanowi o sukcesie kampanii promocyjnej Dolnośląskiego Festiwalu Nauki w tej przestrzeni informacyjnej.
Większość respondentów (334 osoby, 57,1%) nie brało wcześniej udziału w Dolnośląskim Festiwalu Nauki. 251 ankietowanych (42,9%) było wcześniej uczestnikami DFN.
Z 580 udzielonych odpowiedzi wynika, że zdecydowana większość osób biorących udział w ankiecie planuje swój udział w następnej edycji DFN. Świadczy to o sukcesie i atrakcyjności tegorocznego Festiwalu.
Strona internetowa i social media w 2024 r.:
- Strona internetowa – festiwal.wroc.pl
liczba odwiedzin na stronie – 356 tys.
aktywnych użytkowników – 21 tys. - Facebook – facebook.com/DolnoslaskiFestiwalNauki
odwiedziny – 26 715
interakcje – 3977
nowi obserwujący – 415 (łącznie: 3854) - Instagram – instagram.com/dolnoslaskifestiwalnauki
zasięg – 33 297
odwiedziny – 1296 - YouTube – youtube.com/@DFestiwalNauki
wyświetlenia – 15 025
czas oglądania w godzinach – 1206
wyświetlenia miniatur – 154 848
26. edycja Dolnośląskiego Festiwalu Nauki 2023
liczba spotkań – 1919, z czego 1352 we Wrocławiu i 567 w miastach regionu
liczba uczestników – ok. 72 000 osób
forma prezentacji – 584 warsztaty, 436 wykładów, 252 laboratoria, 341 pokazów, 71 gier, 57 wycieczek, 23 dyskusje, 26 konkursów, 10 spektakli, 9 koncertów, 7 quizów, 5 filmów, 5 webinarów
Wyniki ewaluacji z przeprowadzonej ankiety
W ramach działań ewaluacyjnych Dolnośląskiego Festiwalu Nauki, w tym roku zdecydowaliśmy się na wdrożenie ankiety jako narzędzia oceny i analizy naszego wydarzenia. Zapytano 1781 respondentów formie ankiety online oraz papierowej „wydzieranki”.
- O Dolnośląskim Festiwalu Nauki 1268 (71,2%) osób dowiedziało się ze szkoły, z Internetu 213 (12%) osób, od znajomych i rodziców 163 (9,2%) osoby, z mediów społecznościowych 127 (7,1%) osób. Reszta ankietowanych wprowadziła różnorodne inne odpowiedzi.
- 65,6% wprowadzających odpowiedzi do ankiety to były dzieci, 26,5% dorośli, 7,9% młodzież.
- 62,5% ankietowanych mieszka we Wrocławiu, 37,5% mieszka poza Wrocławiem.
- Według 37,7% respondentów udział w zajęciach w znacznym stopniu (5 w skali od 1-5), wg. 31,8% wysokim stopniu (4 w skali od 1-5), wg. 21,1% w stopniu umiarkowanym (3 w skali 1-5).
- 59,3% respondentów twierdzi, że nie była wcześniej na wydarzeniach organizowanych w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki. 40,7% ankietowanych było już wcześniej na DFN.
- Wśród 1781 ankietowanych 78,2% odpowiedziało, że będzie uczestniczyć w przyszłym roku w Dolnośląskim Festiwalu Nauki. 21,8% respondentów odpowiedziało negatywnie.
Strona internetowa i social media
- Strona internetowa – festiwal.wroc.pl
liczba odwiedzin na stronie we wrześniu 2023 r. – 299 426
wyszukiwarka ok. 250 000
strona główna ok. 145 000 - Facebook – facebook.com/DolnoslaskiFestiwalNauki
liczba obserwujących 3439
zasięg 65 819 - Instagram – instagram.com/dolnoslaskifestiwalnauki
liczba obserwujących 631
zasięg 13 126 - YouTube – youtube.com/@DFestiwalNauki
wyświetlenia ok. 26 000
godziny oglądania 2 800
subskrybenci 382, z czego 162 nowych